Keresés ebben a blogban

2015. június 13., szombat

2015-06-13

Utólag könnyű okosnak lenni

Ezeket pedig azért mondom nektek, hogy amikor eljön az órája, emlékezzetek rá: én megmondtam nektek. „Kezdettől fogva azért nem mondtam ezeket nektek, mert veletek voltam. (János 16:4)
Utólag könnyű okosnak lenni. Minden bizonnyal hagyta már el szánkat ez a mondat, amikor valaki utólagosan tudtunkra adta, hogy egy múltbéli eseménynél mit kellett volna másként csinálnunk. De az is lehet, hogy mindezt csak magunkban játszottuk végig, amikor rájöttünk, hogy másként kellett volna dönteni.
Hiszen sok-sok minden, amit ma döntünk vagy megteszünk, csak a jövőben fog kirajzolódni. De utólag már semmit sem tehetünk.
Jézus a nagycsütörtöki estén mindent elmond a tanítványoknak. Mikor mi fog történni pontosan. Persze mindez hihetetlenül hangzik, s Péterrel az élen a tanítványok azt mondják, gondolják, hogy ezt nem fogjuk megengedni. Jézus azonban azt is világossá teszi, hogy mindezeket azért mondja, hogy amikor majd eljön az óra és megtörténik, akkor a tanítványok emlékezzenek rá, Ő előre megmondott mindent.
Velünk is így tesz Jézus, előre szól, figyelmeztet, tanít. Azért, hogy amikor eljön a megfelelő idő, akkor eszünkbe jusson és tudjunk a szerint cselekedni, amit tőle hallottunk.
Sokszor előfordul, hogy amikor reggel elolvasok egy Igeszakaszt nem értem. Nem értem Isten miért mondja most ezt nekem, hiszen nem vagyok olyan helyzetben, ami indokolná. Én magam sem értettem, miért tanít Isten konferenciákon bizonyos témákban, hiszen én még nem tartok ott. Hát azért teszi mindezt, mert nem utólag akar okoskodni, hanem előre felkészíteni minket. Máriáról azt olvassuk a karácsonyi történetben, hogy amit elmondtak nekik a pásztorok, azt megőrizte és forgatta a szívében.
Ezt nekünk is meg kell tennünk. Mindent, amit Istentől hallunk, meg kell jegyeznünk, tanulnunk, hogy amikor majd szükségünk lesz rá a megfelelő pillanatban, a Lélek eszünkbe juttathassa, és tudjunk nem utólagosan, hanem előre tekintve is bölcsen dönteni, cselekedni. (Veres Péter)

A nap gondolata:

 A kapcsolatok nem akkor virágzanak, ha a vétkest megbüntetik, hanem ha az ártatlan irgalmas.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése