Keresés ebben a blogban

2016. július 18., hétfő

2016-07-18

A tökéletességről

Mert kicsoda különböztet meg téged? Mid van ugyanis, amit nem kaptál volna? Ha pedig úgy kaptad, mit dicsekedel, mintha nem kaptad volna? (1Kor 4,7)
Newton könyvet írt a fűben, a kalászban és a telt búzakalászban megnyilatkozó kegyelemről.
Megszólította őt egyszer egy ember: - „Olvastam értékes művét, nagyszerű munka. Mikor a telt búzakalászról szóló részt olvastam, csodálkoznom kellett azon, hogyan sikerült önnek rólam ilyen pontos leírást adnia, hiszen alig ismer." – „Teljes figyelemmel mégsem olvasta, - szólt közbe Newton -, mert ott a telt búzakalász különös ismertetőjeleként arról van szó, hogy éppen ezek nagyon lehajtják fejüket. Valóban, ha valaki kérkedve beszél élete munkájáról, hogy már befejezte azt, szeretném megkérdezni; egyáltalán kezdett-e valamikor valamit? Mert, ha befejezettnek tartja, attól tartok, még azzal sincs tisztában, hogy mit kellett volna tennie."
Te milyennek látod életed munkáját? (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Ne az én nevem, hanem a Tied dicsértessék, ne az én művem, hanem a tied magasztaltassék. A Te szent neved dicsértessék, nekem pedig semmi részem se legyen az emberek dicséretében. (Kempis Tamás)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése