Keresés ebben a blogban

2016. július 20., szerda

2016-07-20

Te visszatéríted a halandót a porba, és ezt mondod: Térjetek vissza embernek fiai! (Zsolt 90,3)
„Gyarló testünk porrá lészen, mivel porból vétetett" – mondja egyik temetési énekünk. Valóban porból vétettünk? Ki tudja? Ki meri ezt biztosan állítani?
Nos, biztosan állítja a Biblia. Az Ige szerint az Úr Isten teremtette az embert
„És formálta vala az Úr Isten az embert a földnek porából, és lehellett vala az ő orrába életnek lehelletét. Így lőn az ember élő lélekké." (1Móz 2,7)
Így lett a por-test élő emberré. De mondhatja valaki: „Igen ám, de a Bibliát is emberek írták, s így ezt nem vagyok hajlandó elhinni." Valóban igaza van ennek az embernek, csak azt felejti el, hogy nem akármilyen emberek írták. Olyan emberek írták a Bibliát, akik lelki összeköttetésben voltak Istennel, és a kapcsolatuk folytán Isten kijelentette nekik a maga akaratát és a maga üzenetét,
„Tudván először azt, hogy az írásban egy prófétai szó sem támad saját magyarázatból. Mert sohasem ember akaratából származott a prófétai szó; hanem a Szentlélektől indíttatva szólottak az Istennek szent emberei." (2Pt 1, 20-21)
Isten azoknak, akik hit által benne éltek, megjelentette a maga titkait. Az ilyen emberek voltak képesek, hogy Bibliát írjanak, amelyben ott van Istennek üdvösségre vezető evangéliuma.
Isten az ő gyermekeinek, azoknak, akik Őt szeretik, kijelenti magát.
„Aki ismeri az én parancsolataimat és megtartja azokat, az szeret engem; aki pedig engem szeret, azt szereti az én Atyám, én is szeretem azt, és kijelentem magamat annak." (Jn 14,21)
Isten pedig nyilvánvalóan kijelentette az Ő igéjében, hogy az embert porból formálta.
Jó, ha gyakran eszünkbe jut a mi eredetünk. A por-ember olyan hamar el tud bizakodni és olyan hamar elfelejti eredetét. Hányan dicsekszenek származásukkal, vagyonukkal, tudásukkal. De vajon van-e valami dicsekedni valónk? Hiszen porból lettünk és porrá leszünk.
Ezt soha ne felejtsük el! (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Mindnyájan gyarlók vagyunk, de magadnál gyarlóbbnak senkit se tarts!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése