Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 15., csütörtök

2016-09-15

Kicsoda Jézus Krisztus? – Eladott testvér

Monda azért József az ő atyjafiainak: Jöjjetek közelebb hozzám! És közelebb menének. Akkor monda: Én vagyok József, a ti testvéretek, kit eladtatok vala Égyiptomba. És most ne bánkódjatok, és ne bosszankodjatok azon, hogy engem ide eladtatok; mert a ti megmaradástokért küldött el engem Isten ti előttetek. (1Móz 45,4-5)
Az a József, akit testvérei eladnak, s akit az ő testvéreinek a megmaradásáért küld el Egyiptomba a fáraóhoz, aki megpróbálja ugyan a testvéreket, de teljes szívből megbocsát nekik, nyílván azt a Jézus Krisztust ábrázolja, akit az emberek, a testvérei eladtak, de aki a kereszten is azokért imádkozott, akik odaszegezték, és akiknek megmaradásáért szentelte oda életét. Ha kissé elmélyedünk az Igében, lehetetlen dolog erre rá nem jönni.
Nem nehéz felismerni ezekben a versekben azt a Jézust, aki testvérünkké lett, aki az övéi közé jött, de az övéi nem fogadták be.
Te hányszor adtad már el a te testvéredet, Jézust? (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Az Ő türelme az én üdvösségem. Életem története pedig: Ő mindig könyörülettel hordozott. (Bezzel)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése