Keresés ebben a blogban

2016. október 8., szombat

2016-10-08

Együttérzés

Mert nem oly főpapunk van, aki nem tudna megindulni gyarlóságainkon, hanem aki megkísértetett mindenekben, hozzánk hasonlóan, kivéve a bűnt. (Zsid 4,15)
„Mielőtt elítélsz, vedd fel a cipőmet és járd végig az utamat. Járd végig a múltamat, érezd a könnyeimet, éld át a fájdalmaimat, az örömömet. Tedd meg a lépéseket, amelyeket én megtettem és botladozz meg minden kövön, amelyen én megbotlottam. .. S mindegyik botlás után állj fel és menj tovább, úgy ahogy én tettem. Csakis ezután ítélkezhetsz rólam, felettem. Akkor mondhatod, hogy ismersz!"
Már az a tény, hogy Jézus emberré lett, azt mutatja, hogy együtt érez velünk. Ahhoz, hogy elvégezhesse a váltság munkáját le kellett jönnie a földre, emberré kellett lenni. Ez mutatja együttérzését. Még emberi viszonylatban is csak akkor tudunk egymáshoz igazán közel férkőzni, ha vállaljuk egymás sorsát.
Hogy Jézusban milyen csodálatos indulat az együttérzés, azt nemcsak szavai, hanem minden cselekedete bizonyítja. Együtt érez a naini ifjú édesanyjával és valami kimondhatatlan nagy szeretettel mondja neki: Ne sírj! Lázár sírjánál könnyekre fakad, mivel nagyon szerette Lázárt.
Jézus az együttérzésre, mindenkinek testvérként való szeretetére a személyválogatás nélküli szeretetre akar bennünket is megtanítani.
Te együttérző vagy? (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

A szeretetnek a lelke nem abban áll, hogy elnézzük az ellenség hibáit, hanem abban, hogy szeretjük annak érdemeit.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése