Keresés ebben a blogban

2016. december 13., kedd

2016-12-11

Saul pedig felkelt a földről, és kinyitotta szemét, de egyáltalán nem látott. Ezért kézen fogva vezették be Damaszkuszba, és ott három napig nem látott, nem evett, és nem ivott. (Acta 9, 8-9)
Legyél céltudatos! De úgy, hogy az Úr céljait keresed, és azt akard megvalósítani, amit Ő akar benned, általad véghez vinni. Saul ezt később Pál apostolként így írja: „én nem gondolom magamról, hogy már elértem, de egyet teszek: ami mögöttem van, azt elfelejtve, ami pedig előttem van, annak nekifeszülve futok egyenest a cél felé, Isten mennyei elhívásának a Krisztus Jézusban adott jutalmáért." (Fil 3:13-14) Akinek céljai vannak, az szeretné azokat elérni. Pál is futott egyenest a cél felé. Már nem Krisztus tanítványait akarta irtani, hanem minél több embert akart Krisztusnak megnyerni. Mennyire meg tudnak változni a céljaink, ha nem mi vagyunk a középpontban, hanem az Úr Jézus. S ez egy fontos üzenet számunkra, hogy amíg a magunk Isten nélküli céljait tűzzük ki, addig azok azt sugallják, hogy az élet rólunk szól, mi vagyunk a középpontban. Amikor az Úr Jézus követői leszünk, onnantól Ő lesz a középpont. Milyen szépen fogalmazta ezt meg Keresztelő János Jézusra mutatva: Neki növekednie kell, nekem pedig kisebbé lennem. Jézus nélkül mi akarunk növekedni, az én dicsőségem, nagyságom számít. Jézust megismerve, benne élve azt látjuk, hogy növekedjen Ő, én legyek egyre kisebb, övé a dicsőség mindenért, ha valami jól sikerül, én pedig haszontalan szolga vagyok, aki azt teszi, ami a kötelessége. Aki Jézust igazán ismeri, annak átformálódik az élete. Engedd, sőt kérd, hogy naponta formáljon!
„Nem az számít, honnan jössz, hanem hogy hová tartasz." – tartja egy mondás. Nem baj persze, ha nincs mit szégyenkeznünk afelől, hogy honnan jövünk, de a lényeg mindig az, hogy hová tartunk. Az Úr felől nézve mindnyájan a kárhozatba születünk bele. Semmit nem kell tenni azért, hogy valaki elkárhozzon, csak leélni az Úr nélkül az életét. El fog kárhozni. Bármit tesz is, bármilyen jó embernek tűnik is. De ha Jézust megismeri valaki és személyes Megváltója lesz, onnantól az élete az üdvösség felé tart. S ez a lényeg, hogy hová tartunk. Ne legyen kisebb célunk! Ezt vegyük komolyan, ebbe álljunk bele, éljünk naponként az Úr tetszésére!

A nap gondolata:

Ha konkolyt vetünk, konkolyt aratunk, ha gabonát vetünk, gabonát aratunk. Csakhogy a learatott mennyiség sohasem egyenlő az elvetett mennyiséggel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése