Keresés ebben a blogban

2017. március 20., hétfő

2017-03-20

4 ok, amiért érdemes gyülekezetbe járni

„...és láttam, hogy az ÚR dicsősége betöltötte az ÚR házát, én pedig arcra borultam." (Ez 44:4)
Manapság nem túl népszerű dolog a gyülekezet és a gyülekezetbe járás. Érthető, hogy a nem keresztények nem lelkesednek érte, és nyűgnek tekintik még azt is, hogy karácsonykor vagy húsvétkor elmenjenek egy istentiszteletre. Ennél is szomorúbb az, hogy a keresztények között is sokan vannak, akik nem tartják fontosnak a gyülekezetbe járást. A tökéletes gyülekezet illúziója, vagy a helyi közösségben látott hibák távol tartják őket attól, hogy egy gyülekezet elkötelezett tagjaivá váljanak. Ezékiel könyvének 44. fejezetében négy olyan okról olvastam, ami miatt azonban érdemes gyülekezetbe járni. 

Ez a négy ok nem meríti ki a bibliai indokok teljes tárházát, azonban érdemes figyelembe venni és megfontolni őket. 

1. Itt megláthatjuk Isten dicsőségét

"...és láttam, hogy az ÚR dicsősége betöltötte az ÚR házát, én pedig arcra borultam" -- írja Ezékiel próféta az egyik látomása kapcsán, melyet Isten házáról, a Templomról látott (Ez 44:4). A testvéri közösségben Jézus Krisztus jelen van, hiszen maga ígérte: "Mert ahol ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben: ott vagyok közöttük" (Mt 18:20). Az ilyen közösségben pedig megláthatjuk, felismerhetjük Istent, az ő jelenlétét és dicsőségét. Amikor Isten megadja nekünk azt a kegyelmet, hogy a gyülekezetben meglássuk az ő dicsőségét, nem tudunk mást tenni, mint előtte leborulni és imádni őt. (T.S.K.) 

A nap gondolata:


Ha nem élünk a Biblia szerint, akkor igazuk van a hitetleneknek, amikor azt mondják, hogy a Bibliában mesék vannak. Hogy az Írás minden szava igaz, azt főleg rajtunk kellene látniuk. (Trudell )

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése