Keresés ebben a blogban

2017. szeptember 24., vasárnap

2017-09-24

Kicsoda Jézus Krisztus? – Dávid sarjadéka, Dávid fia

Azokban a napokban és abban az időben igazi sarjadékot sarjasztok Dávidnak, aki jog és igazság szerint jár el az országban. (Jer 33,15) Hozsánna a Dávid fiának! (Mt 21,9) Ekkor így kiáltott fel: „Jézus, Dávid Fia, könyörülj rajtam!" (Lk 18,38)
Így kezdődik Máté evangéliuma: „Jézus Krisztusnak, Dávid fiának, Ábrahám fiának nemzetségéről való könyv" (Mt 1,1). Az első és legfőbb mondanivaló: Jézus, aki Dávid Fia. És miképpen kezdődik az Újszövetség, akképpen végződik is: „Én Jézus küldöttem az én angyalomat, hogy ezekről bizonyságot tegyen néktek a gyülekezetekben. Én vagyok Dávidnak ama gyökere és ága: ama fényes és hajnali csillag" (Jel 22,16).
Micsoda hatalmas bizonyságtétel ez Jézus emberi természetéről, alapvető emberi mivoltáról! Teremtőnk olyan erős kötelékkel kapcsolta magát hozzánk, emberekhez, amit alig vagyunk képesek még felfogni is.
Mint ahogyan a levágott hatalmas tölgy a régi gyökérből új sarjat ereszt, úgy hajt sarjat, sarjadékot Dávid aláhanyatlott királysága Jézusban. Jézus tehát királyi családból származik, ő Dávid fia, Izrael Messiása, Izrael királya. Ő benne jött közel az élő Isten. Ezt ismerte fel a vak Bartimeus, aki összeszedte minden erejét, és kiabált. Segítségért esdekelt, de nemcsak úgy általában. Jézustól, Dávid fiától várt orvoslást, gyógyulást, üdvösséget és segítséget: „Jézus, Dávid fia, könyörülj rajtam". Te mit vársz Dávid fiától? Ki neked Dávid fia, Jézus? (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Krisztus olyan, mint a virág, de nem hervad el, olyan mint a folyó, de nem apad ki soha, olyan, mint a nap, de nem mutat fogyatkozást. Ő minden mindenekben, sőt a mindennél is valamivel több. (Spurgeon)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése