Keresés ebben a blogban

2018. március 5., hétfő

2018-03-05

Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki titeket, és arra rendeltelek, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és gyümölcsötök megmaradjon. (Jn 15:16)
Mire vagyunk kiválasztva? Arra, hogy gyümölcsöt teremjünk. „Nem ti választottatok ki engem, hanem én választottalak ki, és rendeltelek titeket arra, hogy elmenjetek és gyümölcsöt teremjetek, és gyümölcsötök megmaradjon…" (Jn 15:16) A szőlővessző akkor tud gyümölcsöt teremni, ha a szőlőtővel szoros kapcsolatban van – olvassuk az igénket megelőző igeszakaszban, és ugyanígy van a hívő ember is: Jézus nélkül nincs gyümölcs. De ha belegyökerezünk Krisztusba, akkor a jól ismert Lélek gyümölcse felsorolás meglátszik az életünkön: „szeretet, öröm, békesség, türelem, szívesség, jóság, hűség, szelídség, önmegtartóztatás." (Gal 5:22-23)
„Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők: aki énbennem marad, és én őbenne, az terem sok gyümölcsöt, mert nélkülem semmit sem tudtok cselekedni." (Jn 15:5) Steinbach József, egyházunk egyik püspöke a Reformátusok Lapjában, az Ige mellett címet viselő rovatában a következőket írja: „Jézus Krisztusban élni, Őhozzá kötődni, mint a szőlőtőhöz a szőlővesszők, ez az egyetlen esélyünk. „Őbenne" élni házasságban, családban; – „Őbenne" megvalósítani a gyermeknevelést; – milyen fontos lenne, hogy „Őbenne" szolgáljanak a lelkészeink, gondnokaink, gyülekezeti tagjaink. Ezzel azonban nincs vége a sornak, hiszen ezen a világon csak az hozhatna megoldást, valódi szabadságot és megújulást, ha „Őbenne" dolgoznak és élnek a vezetőink, a főnökeink, a bankáraink és a brókereink is."
A kiválasztottságunk nem kényelmes hátradőlés, nem egyenlő a semmittevéssel, hanem feladatot, küldetést, gyümölcstermést jelent. (Katona Béla)

A nap gondolata:

Jézus Krisztus választott ki minket, nem pedig mi Őt. Ő pedig soha nem engedi elveszni népét. A mi emberi választásaink gyarlók, hűtlenek, koronként változnak. Az Úr választása örök, megmásíthatatlan, hűséges végzés.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése