Keresés ebben a blogban

2018. augusztus 28., kedd

2018-08-28

Ígéret

Mielőtt megformáltalak az anyaméhben, már ismertelek, és mielőtt a világra jöttél, megszenteltelek, népek prófétájává tettelek. De én ezt válaszoltam: Ó, Uram, URam! Hiszen nem értek a beszédhez, mert fiatal vagyok! Az ÚR azonban ezt mondta nekem: Ne mondd, hogy fiatal vagy, hanem menj, ahova csak küldelek, és hirdesd, amit csak parancsolok! Ne félj tőlük, mert én veled leszek, és megmentelek! - így szólt az ÚR. (Jer 1,5-8)
Veled vagyok! Nem kell félned tőlük, akiknek szólsz. Népek, és országok fölé rendellek. De micsoda félreértés ezt az ígéretet hatalmi vagy főleg világhatalmi szempontból hallani! Aki uralkodni akar, aki világi hatalmat akar, az teljesen félreérti, mit jelent Isten népéhez tartozni. Ebben a fajta uralkodásban nem pénzről és nem hatalomról van szó, főleg pedig nem elfojtott hiúságok nagy kielégüléséről, amikor például valaki végre hatalomhoz jut, hanem a megtisztult szívű és a megtisztult ajkú ember belső bizonyosságáról, hogy jó úton jár, ha azt mondja, amit Isten mond neki. Egyedül ilyen értelemben van ő népek és országok fölé rendelve, az erkölcsi többlet értelmében, ami azonban sokkal inkább kötelezvény és nemesség, mintsem hatalmaskodásra való jogosítvány.
Veled vagyok, és nem csak abban az értelemben érthetjük ezt, hogy ő megvéd minket és az ő Igéjét a külső ellenségektől, hanem abban az értelemben is, hogy velünk van és vigyáz ránk, amikor elfelejtkezünk arról, hogy a megtisztított ajkúak közé tartozunk. Számíthatunk rá a bennünk lakó ellenség ellenében is, ő valóban velünk van, ha erre mi is igényt tartunk, és ha ezt mi is szüntelenül kérjük tőle. (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Az Úr áldottja meghallja az Úr bíztatását a gazdagság és a szegénység, a megkeseredés, de a teljes bukás idején is; – sőt, a halál árnyékának völgyében is, és szüntelenül segítségül hívja az Úr nevét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése