Keresés ebben a blogban

2018. december 17., hétfő

2018-12-17

Egyek legyetek! 2.

És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, őnékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk: Én ő bennük, és te én bennem: hogy tökéletesen eggyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél. (Jn 17,22-23)
Ismerősek ezek a kifejezések: Egységben az erő! Egy mindenkiért, mindenki egyért! Sajnos sokszor nem ez válik valósággá! Az egyház, a gyülekezet azonban olyan hely és közösség kellene, hogy legyen, ahol valósággá válnak ezek a mondatok, ahol nemcsak együtt vagyunk, hanem egyek is vagyunk a hitben, Krisztusban.
Miután a tudósok kidolgozták az IQ tesztet, világszerte elkezdtek felméréseket végezni, hogy ki hogyan teljesít. A tesztet elvégezték gyerekeken, felnőtteken, szegényeken, gazdagokon, városiakon, vidékieken és így tovább.  Volt olyan eset, amikor kifejezetten annak érdekében töltették ki a tesztet, hogy majd az összegzésnél megállapítsák, hogy a különböző embercsoportok hogyan teljesítenek. Amikor az Arizonában élő hopi indiánokra került a sor, akik mindösszesen 18 ezren vannak, különös dolog történt.  Ahogy kézhez kapták a tesztet, elkezdték egymást közt megbeszélni. Ekkor a felügyelő azonnal közbelépett:
– A tesztet nem szabad egymással megbeszélni és senki nem segíthet a másiknak! Mindenki csak magára számíthat! – harsogta fennhangon.
Erre az indiánok nagyon dühösek lettek, és az egyikőjük felkiáltott:
– Nem az a fontos, hogy én vagyok az okosabb vagy a testvérem! Csak az számít, hogy együtt mire vagyunk képesek.
Ezek az indiánok valami nagyon fontosat tudtak: Isten törvénye a szívükbe volt írva – pedig nem hivatkoztak Jézusra. Nekünk még inkább a szívünkbe kell, hogy legyen írva Istennek ez a törvénye: Hogy mindnyájan egyek legyenek. (Jn 17,21) (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Amikor Istenben növekszünk, az Isten népe iránti szeretetünk is nő.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése