Keresés ebben a blogban

2019. február 14., csütörtök

2019-02-14

Láss túl a saját terheiden!

Egymás terhét hordozzátok, és így töltsétek be Krisztus törvényét. (Galata 6:2-5)
 Mai Igénkben tulajdonképpen a mondat második feléből következik az első fele. A Krisztus törvénye ugyanis nem más, mint a szeretet. Ő mondta: „Új parancsolatot adok nektek, hogy szeressétek egymást: ahogyan én szerettelek titeket, ti is úgy szeressétek egymást! Arról fogja megtudni mindenki, hogy az én tanítványaim vagytok, ha szeretitek egymást." (Jn 13:34-35) Ha Krisztusban élő ember vagyok, akkor szeretem a másikat és segítek a terheinek hordozásában. A szeretet azt jelenti, hogy észreveszem a másikon, hogy terhei vannak, de nemcsak eddig jutok el, hanem segíteni is óhajtok. Sokszor az a bajunk, hogy nagyon el vagyunk telve, vagy éppen foglalva saját magunkkal. Az utóbbi időben megfigyeltem több esetben emberek beszélgetését. Az egyik elkezdte magyarázni, hogy milyen nyomorúságai vannak, a másik pedig tromfolt: á, az semmi, nekem milyen gondjaim, szenvedéseim vannak… - mondta és már sorolta is.
Félreértés ne essék: előfordul, hogy nagyobb terhet cipelünk, mint a másik, és ilyenkor segíteni sem tudunk, de nem ritkán arról árulkodnak szavaink, hogy egyébként nem érdekel a másik ember, sem a nyomorúsága. Elég nekem a magam baja. Az Úr gyermekeinek többlete viszont abban van, hogy elkérik és megkapják Uruktól a terheik cipeléséhez szükséges erőt és még arra is jut, hogy mások terheinek hordozásába besegítsenek. (Katona Béla)

A nap gondolata:

A holnapra egyedül úgy lehet megfelelően felkészülni, ha a mai napot jól használjuk fel.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése