Keresés ebben a blogban

2019. február 27., szerda

2019-02-27

Jézus seregében

„Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön…" (Mt 28,18)
Napóleon nagy császár és hadvezér volt. Egész Európát meghódította. Aztán, mint tudjuk, végül is vereséget szenvedett, majd száműzték egy messze szigetre. Végül a Szent Ilona szigetére. Ott élt egymaga, hatalmától megfosztva és távol mindentől. Napóleonnak nem volt hatalma. S amikor ezen a szigeten sétált Napóleon, a bukott császár, egyszer az őrizetére kirendelt katonák között látott egy pár keresztyén katonát, akik imádkoztak. Az excsászár eltűnődött. Úgy szíven ütötte a látvány.
Azt mondja magában: Lám-lám, nekem mennyi katonám volt, s most, hogy elbuktam, egy sincs. Ezt a Názáreti Jézust megölték a kereszten és neki még vannak katonái.
Aztán így folytatta a töprengését: Én mennyit kínlódtam, milyen deli legényeket válogattam a hadseregembe. Fegyverforgatásra tanítottam őket. Soroztam Franciaországban. Ez a Názáreti Jézus meg parányi gyerekeket vesz fel a hadseregébe. Teljesen alkalmatlanok, mint gyermekek bármire.
Így tűnődött Napóleon még tovább, s azt mondta: A hadseregemnek mennyi abrak, mennyi élelem kellett. Mennyit kellett kérni, gyűjteni, harácsolni! Mennyi pénz ment el az én hadseregemre! Ez a Názáreti Jézus meg semmi pénzt nem ad.
És imádkoznak hozzá még itt a Szent Ilona szigetén is! Engem elfelejtettek. - mondja Napóleon - ezt a Jézust tizenhét évszázaddal előbb keresztre feszítették, és ma sem felejtik el az emberek! Isten volt Ő - mondja Napóleon -, hatalmasabb, mint én! Nagyobb császár.
Bizony, nincs is más magyarázat erre. Isten járt közöttünk, mert ember, emberi hadvezér Jézusnak ezt a tettét utána nem tudja csinálni! Hogy is mondja az Úr? „Nekem adatott minden hatalom mennyen és földön." Vajon te kitartottál Jézus mellett? Mondjuk így: Ámuldozna-e Napóleon, ha rád néz? Elámulna-e, hogy lám, ez is keresztyén? Elámulna-e Napóleon, hogy ha minket meglátna? Vagy mi már dezertáltunk Jézus seregéből? Mi már otthagytuk őt? Rajtunk már Napóleon sem csodálkozna? Jézus most is hív: Légy az én seregem tagja! Én legyőztem a te halálodat. Én örök életet adok néked, mert „Nekem adatott minden hatalom...", nem pedig a Napóleonoknak. „Nekem adatott - mondja Jézus - minden hatalom mennyen és földön." (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Isten népe előremenő, bátor nép. A sötétség hatalmának van oka, hogy féljen Isten népétől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése