Keresés ebben a blogban

2018. június 11., hétfő

2018-06-11

Az emberi szív kulcsa 2.

A filadelfiai gyülekezet angyalának írd meg: ezt mondja a Szent, az Igaz, akinél Dávid kulcsa van, és amit kinyit, senki nem zárja be, és amit bezár, senki nem nyitja ki. (Jel 3,7)
Ki képes igazán megnyitni igazán a szívét? Minden egyes igehirdetés az emberi szív ajtajának nyitogatása. Valahányszor Igét hirdetek, nem akarok mást, mint a szíveket megnyitni az Ige előtt. Sokszor érzem azonban, hogy a szívek megnyitásához nekem semmi erőm nincsen. Hiába szedem össze minden képességemet, hiába igyekszem a legszebben beszélni, a szíveket megnyitni nem vagyok képes.
Viszont megtapasztaltam számtalanszor, hogy Isten megteheti. Megtapasztaltam azt, ami az Igében van megírva: „Íme, nyitott ajtót adtam eléd, amelyet senki sem zárhat be." (Jel 3,8)
A nyitott ajtó tehát ajándék. Isten ajándéka, Isten adta elénk a nyitott ajtót, mert csak ő képes arra egyedül, hogy egy-egy emberi szív megnyíljon.
Vannak virágok, amelyek a napsugár előtt megnyílnak. Ha a magunk erejéből akarjuk kinyitni azokat, akkor talán örökre tönkre tesszük és elpusztítjuk azokat.
Így van az emberi szív is. Ha magunk erőlködünk, csak kárt teszünk, ha Isten nyitja meg a szívet, akkor azt senki be nem zárhatja többé.
(Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Ne feledjük, minket is valakik odaszeretgettek Istenhez, nekünk is voltak barátaink, legyünk mi is másokéi.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése