Keresés ebben a blogban

2018. november 5., hétfő

2018-11-05

Emlékezzünk!

Emlékezzetek meg ama beszédekről, amelyeket én mondtam néktek: Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Ha engem üldöztek, titeket is üldöznek majd; ha az én beszédemet megtartották, a tieteket is megtartják majd. De mindezt az én nevemért cselekszik veletek, mivelhogy nem ismerik azt, aki küldött engem. (Jn15,20-21)
Az ember könnyen felejt. Isten gyermekei is feledékenyek. Isten gyermekei is sokszor elfelejtenek dolgokat, amiket tudni kellene. Az emmausi tanítványok elfelejtették Jézus szavait és azért mentek szomorú, lecsüggesztett fejjel az emmausi úton és azért nem tudták megismerni Urukat.
Ebben az Igében emlékeztet bennünket Jézus egynéhány dologra, amit jó, ha nem felejtünk el. 1. Nem nagyobb a szolga az ő uránál. Emlékezz erre különösen olyankor, amikor többet vársz a világtól, mint amit Jézus kapott. Vársz elismerést, vársz dicséretet és keseregsz, hogy nem kapod meg. Miért keseregsz? Azért, mert nem jut eszedbe, hogy nem lehet a szolga nagyobb az ő uránál. Miért vársz olyat az emberektől, amit a te Mestered sem kapott meg?
A mai keresztyénségnek abban van az erőtlensége, hogy több akar lenni Uránál. Jézus nem panaszkodott soha az élet nehézségei és gondjai miatt. Az Ő követői meg sokszor tele vannak siránkozással és panasszal. Miért? Mert különbek akarnak lenni Mesterüknél!
Ne akarj több lenni Jézusnál!
Egy hangszer hadd legyek, mely rólad zeng Istenem, míg kezemet felemelem,
Egy hangszer hadd legyek, mely rólad zeng Istenem, míg kezemet felemelem.
Ó hangold fel hangszerem, ó hangolj fel engem, míg kezemet felemelem,
Hogy dicsérődallam hadd zengjen Terólad, míg kezemet felemelem.
(Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Mi tart vissza, hogy Krisztus fényével világítsak másoknak?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése