Keresés ebben a blogban

2010. október 4., hétfő

2010-10-04

Amikor ezt láttam, elgondolkoztam, elnéztem, és ezt az okulást szereztem…(Példabeszédek 24:32)

A lustaságról való elmélkedés kellős közepén olvasható Igénk a Példabeszédek könyve 24. részének végén. Azonban nemcsak erre, hanem életünknek bármely területére vonatkoztatható az a három fogalom, melyet így olvasunk: láttam, elgondolkoztam, okulást szereztem. Mennyi mindent látunk életünkben (sőt, mennyire természetesnek vesszük, ha ép látással rendelkezünk)! Azonban még ettől is fontosabb, hogy mennyi mindenen gondolkodunk el. Ám a kör ott lesz teljessé, ha azon, amit látunk, nem csupán elgondolkodunk, hanem okulunk is belőle. Egy áhítatos könyvben olvastam, hogy valaki azon sopánkodott, hogy nincs cipője, aztán látott valakit, akinek nem volt lába… Mai Igénk három feladatot ró életünkre: láss, gondolkodj és okulj! Önmagunk és mások példájából is szabad nekünk tanulni, mert az sohasem szégyen.

A nap gondolata:
Mennyivel többször szólal meg az emberismeret úgy: Vigyázz, mert ismerlek! Mint így:- Ne félj, hisz ismerlek! (Osvát Ernő)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése