Keresés ebben a blogban

2012. november 3., szombat

2012-11-03

Ama nemes harcot megharcoltam, futásomat elvégeztem, végezetre eltétetett
nekem az igazság koronája, amelyet megad nekem az Úr, az igaz bíró ama
napon; de nemcsak énnekem, hanem mindazoknak is, akik várva várják az ő
megjelenését. (2Tim 4:7-8)

Nem régen véget az olimpia. Nekünk, magyar embereknek fantasztikus
élményeket, eredményeket hozott. Amikor volt időm, igyekeztem nyomon követni
az eseményeket és közben azon gondolkodtam, hogy van-e köze Istennek és a
hívő embernek az olimpiához? Van! Például azért, mert a béke jelképe is az
olimpia. Az ókori görögök az olimpia néhány napjára teljes fegyverszünetet
rendeltek el. Előtte és utána lehet, hogy ölték-vágták egymást, de amíg
tartottak a versenyek, addig semmiképpen sem. Aztán gondoljunk arra, hogy az
olimpiai öt karika egybekapcsolódása az összetartozást is jelzi. Isten pedig
a békesség munkálására és az összetartozásra akar indítani bennünket. Ezen
felül bármilyen meglepő is, de a Bibliában vannak sportban használatos
képek. Itt van mindjárt alapigénk, melyben Pál apostol így ír: ama nemes
harcot megharcoltam, futásomat elvégeztem, végezetre eltétetett nekem az
igazság koronája, amelyet megad nekem az Úr, az igaz bíró ama napon; de
nemcsak énnekem, hanem mindazoknak is, akik várva várják az ő megjelenését.
Pál a hívő életet nemes harchoz, és futáshoz hasonlítja. A hívő élet olyan,
mint egy futóverseny. De nem sprintszám, nem rövid-, hanem hosszútávfutás.
Megvannak a hasonlóságok a sportolók és a hívők között. Persze vannak
ellentétek is. Ezekből nézünk meg néhányat a következő napokban...

A nap gondolata:

A keresztény győzelem olyan legyen, mint Krisztus győzelme: az alázatosság
győzelme a kevélység, a szeretet győzelme az önzés, a tisztaság győzelme a
bűn felett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése