Keresés ebben a blogban

2020. január 1., szerda

2019-12-30

Csüggedés

Ne félj, mert én veled vagyok, ne csüggedj, mert én vagyok Istened! Megerősítelek, meg is segítelek, sőt győzelmes jobbommal támogatlak. (Ézs 41,10)
Az ördög egy alkalommal árverésre bocsátotta az eszközeit. Komoly ára volt a büszkeségnek, a lustaságnak, a gőgnek, a gyűlöletnek, az irigységnek, a féltékenységnek.
De volt ott egy eszköz, amin egy cédula lógott: „Nem eladó". Valaki megkérdezte tőle: „Mi ez az eszköz? Miért nem eladó?" „Hát," válaszolta az ördög, „a többitől megválhatok, de ettől az egytől nem. Ez a legfontosabb eszközöm: a csüggedés. Ezzel fel tudom nyitni a szíveket. S ha egyszer bejutottam, már bármit megtehetek."
Az Úr mindenkor ki tud hozni téged a csüggedésből, reménytelenségből, a közönyből, az unottságból. Soha ne feledd: Rá mindig számíthatsz.

Isten hord karjain, ne csüggedj el,
Védelme biztató, jöjj, ismerd fel!
Hatalmas karjain magához von,
Nem árthat semmi sem, Ő oltalom.

Kézen fog Isten és vigyáz reád,
Szeret, mint gyermekét, hisz Ő Atyád,
Hitben e szent tudat, sziklaszilárd,
Hűsége megmarad próbákon át.
(Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Amikor nehéz időszakon mész keresztül – amikor úgy tűnik, hogy a dolgoknak nincs értelme, amikor nem érted mi történik, amikor az imáid megválaszolatlanok maradnak, vagy amikor minden rosszul alakul – a hála növeli a hitedet. A jó dolgokért könnyű hálát adni Istennek. Azonban, amikor a rossz dolgok közepette is hálát tudsz adni, a hited növekszik és a lelki gyökereid is egyre mélyebbre hatolnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése