Keresés ebben a blogban

2010. szeptember 13., hétfő

2010-09-13

A bölcs férfi erős, és a tudós ember nagy erejű. (Példabeszédek 24:5)


Amíg az ember diákként az iskola padjait koptatja, keveset gondol arra, hogy milyen jó az ismeretben való gyarapodás. Teológusként szinte minden nap megjelentem a debreceni Kollégium Nagykönyvtárában (mielőtt önfényezés lenne ebből a mondatból, leírom, hogy többnyire újságot olvasni mentem) és nagyon meglepődtem, amikor találkoztam olyanokkal, akikről tudtam, hogy már végeztek iskolai tanulmányaikkal, zsebükben volt a lelkészi diploma és mégis visszajártak a Nagykönyvtárba. Egyiküket meg is kérdeztem, hogy mi járatban itt ilyen gyakran, és az volt a válasza, hogy ez az igazi, amikor önszántadból tanulsz és növekedni akarsz az ismeretben. Már nem emlékszem, hogy akkor mit gondoltam és mondtam, de most azt írhatom, hogy jó lenne, ha ennek örömére és ízére sok felnőtt ráérezne!

A nap gondolata:

Inkább elhasználódni, mint berozsdásodni. (Diderot)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése