Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 18., vasárnap

2011-09-18

"Ki az én anyám, és kik az én testvéreim?" És végignézve a körülötte körben ülőkön, így szólt: "Íme, az én anyám és az én testvéreim. Aki az Isten akaratát cselekszi, az az én fivérem, nővérem és az én anyám." (Márk 3:33-35)
Jézus szavai – mert fenti Igénket Ő mondta – sértőnek tűnnek, ha emberi értelemben vett családtagjaira gondolunk. Azonban nem arról van szó, hogy semmibe venné édesanyját és vér szerinti testvéreit (mert Igénk szerint voltak neki ilyenek is!!), hanem arról, hogy Isten nagy családjába hívogat. Egyetlen feltétel van: Isten akaratának cselekvése. Ha ez fontos számodra, akkor Jézushoz tartozol, az ő családjának tagja vagy. Az Úr Jézus azt mondja a Hegyi beszédben: Nem mindenki, aki azt mondja: Uram, Uram, megy be a mennyek országába, hanem csak az, aki cselekszi az én mennyei Atyám akaratát. Így legyünk Jézus családjának tagjai, őt dicsőítve. (Katona Béla)
A nap gondolata:
Az őszinte ember Isten legnemesebb alkotása.  (Alexander Pope)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése