Keresés ebben a blogban

2019. december 28., szombat

2019-12-28

Az Út

Jézus így válaszolt: Én vagyok az út… (Jn 14,6)
Egy teológiai professzor régi álma teljesült, mikor sikerült eljutnia a Szentföldre. Végigjárta a szent helyeket, majd gondolta, ha már itt van, megnézi a sivatagot is. Egy beduin vezetővel vágott neki az útnak. Elérvén a sivatag szélére, a professzor körülnézett. Mindenütt homok és homok, sehol semmi út, ami jelezné, hol kell továbbmenni, hogy biztonságos helyre érjenek. Megállt, és nem akart továbbmenni. „Nincs itt semmi, ami mutatná, hogy merre menjünk, nincs út, amin továbbhaladhatunk." „Én vagyok az út" – mondta a beduin.
Mit is jelent az út? Az út összeköttetést jelent, két hely között, hogy oda, ahova nehezen tudnánk elmenni, oda elmehessünk. Amikor ma azt mondja neked Jézus Krisztus: Én vagyok az út… akkor azt mondja: van lehetőség, mert Ő az összeköttetés köztünk és az Atya között. Az ember és az örökkévaló Isten között. És csak egy összeköttetés van: az Úr Jézus Krisztus.

Jézus, nyájas és szelíd, Láss meg engemet,
Hallgassad meg, hű Megváltóm Gyermekedet!

Bűnöm láncát oldja fel Kegyelmed s a hit;
Törjed össze balga szívem Bálványait!

Szabadságot adj nekem És tiszta szívet,
Vonj magadhoz, Jézusom, hogy Járjak Veled!

Vezess engem utadon: Magad légy az út,
Melyen lelkem a halálból Életre jut!

Jézus, nyájas és szelíd, Láss meg engemet:
El ne engedd, hű Megváltóm, Már kezemet! (Református Énekeskönyv 469. dicséret) (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Az igazi puszta a lelkedben van. A gondolatok pusztája! Amikor csak a saját sérelmeidre gondolsz, amikor nincs más gondolatod, csak nekem, meg velem, és rólam. Ahogy élsz, mered-e mondani, hogy szeretsz és megértesz-e egyáltalán valakit? Mérhetetlen puszta a hitbeli életed! Olvasod az Igét, mert megszoktad. Imádkozol, mert megtanítottak rá. De nincs közösséged Jézussal. Halld meg az adventi üzenetet: Jézus jön! Készítsétek hát az útját!


Élő adások és videó tartalmak a facebook oldalamon: #bibliaitutti.
Látogasd meg, lájkold és értesítést kapsz, ha élő adás lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése