Keresés ebben a blogban

2013. január 24., csütörtök

2013-01-24

Mielőtt megformáltalak az anyaméhben, már ismertelek, és mielőtt a világra
jöttél, megszenteltelek, népek prófétájává tettelek. De én ezt válaszoltam:
Ó Uram, Uram! Hiszen nem értek a beszédhez, mert fiatal vagyok! Az Úr
azonban ezt mondta nekem: Ne mondd, hogy fiatal vagy, hanem menj, ahova csak
küldelek, és hirdesd, amit csak parancsolok! Ne félj tőlük, mert én veled
leszek, és megmentelek! - így szólt az Úr. Azután kinyújtotta kezét az Úr,
megérintette a számat, és ezt mondta nekem az Úr: Én most a szádba adom
igéimet! (Jer 1,5-9)

Istennek terve volt Jeremiással. Mégis mit látunk? Azt, hogy őt egyáltalán
nem dobta fel, hogy az Úristennek terve volt vele. Nagyon nem tetszett ez
neki, jött a kifogásaival. De az Úr azt mondta neki, hogy Jeremiás, én nem
tévedtem. Én tudom, hogy te a megfelelő ember vagy arra a feladatra, amit én
kinéztem, és te azt meg is tudod valósítani, mert én veled leszek.
Megmondom, hogy mit mondj, mert megadom neked, amire szükséged van. És ezt
az Úristen megadja mindnyájunk számára. Ha a Szentírást ily módon
vizsgáljuk, akkor azt állapíthatjuk meg, hogy Isten emberei egyáltalán nem
voltak lelkesek, amikor az Isten kiválasztásáról, elhívásáról és a
küldetésükről volt szó. Mindenki jött a maga kifogásaival. Miért? Mert érzi
az ember a ránehezedő feladat súlyát, és azt, hogy nem vagyok képes
megcsinálni. Igen, csakhogy nem az Úristen nélkül kell megcsinálnunk, hanem
vele. És mindenkit egyformán nyugtatott meg az Úr. Ezt mondta: Én veled
vagyok! Ezt mondta Mózestől Jeremiáson át Gedeontól Jónásig mindenkinek. Én
veled vagyok! S amikor az Úristen kezét megfogjuk, akkor tudhatjuk, hogy Ő
velünk van, bárhová is menjünk. Ezt azért fontos tudnunk, mert ha Isten
velünk van, akkor ki lehet ellenünk. Neked mennyire sikerül komolyan venned,
hogy az Úr veled van? Könnyű ezt elfogadni és megélni, vagy nehezen megy?

A nap gondolata:

A mi kereszténységünknek egy nagy hibája van: az, hogy rajtunk van,
ahelyett, hogy bennünk lenne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése