Keresés ebben a blogban

2013. november 17., vasárnap

2013-11-17

Athéni férfiak, minden tekintetben nagyon vallásos embereknek látlak titeket, mert amikor bejártam és megtekintettem szentélyeiteket, találtam olyan oltárt is, amelyre ez volt felírva: AZ ISMERETLEN ISTENNEK. Akit tehát ti ismeretlenül tiszteltek, én azt hirdetem nektek. (ApCsel 17:22-23)
Pál az athéni prédikációjában előbb dicsér, majd elmondja, hogy kit is képvisel. Az ott élők számára még ismeretlen Istent, az önmagát fiában, Jézus Krisztusban kijelentő hatalmas Urat.
Jézus Krisztus ma is sokak számára ismeretlen. Ezért is látnia kell Jézus mindenkori tanítványainak – jelen esetben nekünk – hogy felelősek vagyunk azokért, akik még nem hallottak Jézusról. Nekünk kell szólni, bizonyságot tenni Róla. Nézzetek körül: mások bátran szólnak a saját hitükről, arról, ami ráadásul meg se tudja tartani őket, de hirdetik és terjed. A Sátán meg röhög a markába. Mi, akik Jézushoz tartozunk, nem hallgathatunk. Ránk bízta az Úr a bűnbocsánat és az örök élet üzenetét. Adjuk tovább! Pál ezt tette, de tudta, hogy nem elég vallásosnak lenni, valódi, élő hitre van szükség, mely Jézusra néz.
A nap gondolata:
Amint az áldozati állat és kenyér nem volt más, mint a többi, mégis szent volt, mert odaszenteltetett, az emberi szív sem lesz másneművé, mégis szent, ha az Úr oltárára helyeztetett. (Szikszai György)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése