Keresés ebben a blogban

2014. szeptember 27., szombat

2014-09-27

Mint engedelmes gyermekek ne szabjátok magatokat a ti előbbi kívánságaitokhoz, amelyek tudatlanságotok alatt voltak bennetek; Hanem amiképpen szent az, a ki elhívott titeket, ti is szentek legyetek teljes életetekben; Mert meg van írva: Szentek legyetek, mert én szent vagyok. (1Péter 1:14-16)

Meg kell feszíteni a testet, másképp nem lehetséges, hogy szentségben járjunk.
El kell határozni minden nap: ma magamra veszem Jézus igáját, a keresztet, nem a régi természetem szerint fogok élni, hanem az új szerint „mely Isten szerint teremtetett igazságban és valóságos szentségben." /Ef.4:24/ El kell határozni: véglegesen és örökérvényűen átadtam magam Istennek, nekem semmi jogom magamhoz, minden vágyamat és vagyonomat az Ő kezébe kell tenni. Jézus tölts be a Te Szentlelkeddel! Tégy engem képessé minderre! Ha nem az új természetünk szerint élünk, hanem test szerint, akkor hiába járunk gyülekezetbe és kegyeskedünk, az ilyen keresztyén életnek nincs sok értéke. Az Ige szerint szentség nélkül senki sem látja meg az Istent. Ha pedig nem szabjuk magunkat régebbi, bűnös kívánságainkhoz, hanem Isten Lelke vezérel minket, akkor kívánságaink átalakulnak:
- saját dicsőségünk helyett Isten dicsőségét keressük
- a földi kincsek helyett a mennyei kincseket fogjuk gyűjteni
- a látható dolgok helyett a láthatatlanokat fogjuk akarni.
(Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Soha sincsen nagyobb szükségünk mély, komoly, erőteljes lelkiéletre, mint éppen olyankor, amikor minden jól megy. (Fosdick)