Keresés ebben a blogban

2018. január 26., péntek

2018-01-25

Hidak, melyeket Jézus épített - 2.

Az embernek Fia nem azért jött, hogy néki szolgáljanak, hanem hogy ő szolgáljon, és adja az ő életét váltságul sokakért. (Mt 20,28)
A szolgálat hídja. Jézusra a szolgálat példaképeként tekintünk. Jóllehet Ő Isten Fiaként jött el a földre, mégis alázatosan szolgálta a körülötte lévőket. Lejött a mennyből, hogy halandó emberként éljen a földön, és megalapítsa Isten országát. Dicsőséges evangéliuma átformálta a világ gondolkodását. Meggyógyította a betegeket, és Ő volt az, aki miatt a béna járt, a vak látott és a süket hallott. Még a halottakat is feltámasztotta.
 „Nem tudunk mindenkiért mindenhol mindent megtenni, de valakiért valahol tehetünk valamit." – mondta valaki egyszer.
Az alábbi történet egy szolgálatról szól: „Egy régi barátom unokája felhívott telefonon. A hölgy ezt kérdezte: – Emlékszik még Francis Bremsre, aki az Ön vasárnapi iskolai tanítója volt? Igennel feleltem. Így folytatta: – Nos, ő most százöt esztendős. Egy kicsiny idősek otthonában él, de vasárnaponként összegyűlik nála az egész család, és vasárnapi iskolai leckét tart nekünk. Múlt vasárnap nagyapa bejelentette: – Kedveseim, ezen a héten meg fogok halni. Kérlek titeket, hívjátok fel Monson pásztort, és mondjátok meg neki. Ő majd tudni fogja, mit tegyen.
Másnap este meglátogattam Brems testvért. Nem tudtam beszélni hozzá, mert süket volt. Nem tudtam üzenetet sem írni neki, amit elolvashatna, mert nem látott. Mihez kezdhettem hát? Elmondták, hogy a család úgy kommunikál vele, hogy jobb kezének mutatóujját bal tenyerére teszik, leírják vele a látogató nevét, majd a közlendő üzenetet. Ezt az eljárást követve fogtam a mutatóujját, és tenyerén kibetűztem a nevemet. Brems testvér nagyon izgatott lett, majd megfogta a kezemet, és a fejére helyezte. Tudtam, hogy arra vágyik, hogy áldjam meg. A sofőr, aki elvitt az idősek otthonába, mellém állt, kezünket Brems testvér fejére helyeztük, és megáldottuk. Utána patakokban folytak a könnyei világtalan szeméből. Megragadta a kezünket, és szájáról leolvastuk, amit mond. Az üzenet így szólt: „Nagyon köszönöm!"
Brems testvér még azon a héten elhunyt, ahogy előre megmondta. Telefonon értesítettek, majd találkoztam a családdal a temetés előkészületei során. Nagyon hálás vagyok, hogy nem halogattam a szolgálat lehetőségét.
Jézus Krisztus, az élő Úr, nincs rászorulva a mi szolgálatunkra. El tudja végezni az Ő munkáját nélkülünk is, sőt ellenünkre is. Éppen ezért könyörögjünk alázatos szívvel, hogy Igéje és Szentlelke által adjon részt szolgálatából nekünk is, hogy Vele szolgálhassunk az emberi élet javára.
(Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Jézus azt mondta, aki hűséges a kis dolgokban, az a nagyban is az lesz, és a Biblia biztosít, hogy Isten megadja, amire szükségünk van. Ha engedelmeskedünk Isten hívásának, megtapasztaljuk, hogy egy kicsiny hit is ajtót nyithat számára, hogy megmutathassa hatalmas erejét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése