Keresés ebben a blogban

2018. december 19., szerda

2018-12-19

Egyek legyetek! 4.

És én azt a dicsőséget, amelyet nékem adtál, őnékik adtam, hogy egyek legyenek, amiképpen mi egy vagyunk: Én ő bennük, és te én bennem: hogy tökéletesen eggyé legyenek, és hogy megismerje a világ, hogy te küldtél engem, és szeretted őket, amiként engem szerettél. (Jn 17,22-23)
Honnan ered a megosztottság, a széttöredezettség, az egység hiánya? A Biblia azt mondja, hogy a mi ősellenségünknek a Diabolosznak, a szétdobálónak a célja az, hogy egymás ellen fordítsa az embereket, ahogy szembefordította Istenével is, Aki őt a legjobban szerette.  Már szembe került egymással az első házaspár, szembekerülnek a testvérek: Káin és Ábel. Szembe került az ember a világgal, mai napig hadakozunk a természettel. Szembe állított egyházakat egymással…
De Isten egyé akarja tenni, amit a bűn szétszakított. Amit a gonoszságunk, önzésünk, hiúságunk tönkre tett, abból Isten újra egységet formál. Darabjaira hullott a házasságod? Romokban hever a tisztességed? Összeomlott a hited? Nincs egység a gyülekezetedben? A Diabolosz nem alszik! De ahogy a 121. zsoltár 4. versében olvassuk: „nem szunnyad, és nem alszik az Izráelnek őrizője" sem!
Isten ki tudja venni a félelmet, az önzést, és az uralkodni vágyást is, és mindazokat a bűnöket, amelyek miatt szembekerültünk egymással és az Ő kezében újra egyé válhatunk. (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Jézus azzal győzte le a Sátánt, hogy helyesen idézte a Szentírást – persze a Sátán reméli, hogy erre a titokra soha nem jössz rá. Tehát vértezd fel magad Isten Igéjével! Töltsd meg a fegyveredet Igékkel, és tartsd az ujjadat a ravaszon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése