Keresés ebben a blogban

2019. január 23., szerda

2019-01-23

Alázatosság

„Tanuljátok meg tőlem, hogy én szelíd és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek." (Mt 11,29)
Valljuk meg, hogy nagyon rossz tanulók vagyunk Jézus iskolájában. Amikor a Szentlélek figyeli életünket, és osztályoz bennünket a szelídségből és alázatosságból, bizony sokszor nem kapunk ötöst.
Tele van ingerültséggel, indulatossággal, haraggal a szívünk, ahelyett, hogy igyekeznénk az alázatosságra, a szelídségre és a szeretetre.
Jézus csodálatos példát adott az alázatosságra, és a szelídségre. Valóban olyan volt, mint ahogyan a próféták szóltak Róla. Mint ahogyan a juh megnémul, amikor a vágóhídra viszik, ugyanúgy cselekedett.
Milyen alázatos volt, amikor meghajolva megmosta a tanítványainak lábait. Ugyanekkor megmondta azt is: „Mert példát adtam néktek, hogy amiképpen én cselekedtem veletek, ti is akképpen cselekedjetek." (Jn 13,15)
Nem arról van szó, hogy Jézusnak ezt a tulajdonságát utánozzuk, hanem arról, hogy szelíd természetet öltözzünk magunkra, hogy alázatos lelket nyerjünk.

 Szeretnék lenni, mint ő, alázatos, szelíd;
Követni híven, mint ő, Atyám parancsait!
Szeretnék lakni nála, hol mennyei sereg
Dicső harmóniába' Örök imát rebeg,
Örök imát rebeg. (Református Énekeskönyv 459. dicséret 4. vers)
(Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Ha Istenhez jövünk alázatos bűnbánatban, az ő megbocsátásának és szeretetének kegyelmében részesülünk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése