Keresés ebben a blogban

2019. augusztus 29., csütörtök

2019-08-29

Én vagyok 1.

Az asszony így felelt: Tudom, hogy eljön a Messiás, akit Krisztusnak neveznek, és amikor eljön, kijelent nekünk mindent. Jézus ezt mondta neki: Én vagyok az, aki veled beszélek. (Jn 4,25-26)
A Biblia Istene az örökké létező, Ő a Vagyok, Aki legyen szavával teremtett meg mindent. Én vagyok az első, én az utolsó, és rajtam kívül nincsen Isten. (Ézs 44,6) A Tízparancsolatban ezt olvassuk: Én vagyok a te Urad, Istened. Istened imádd, és csak neki szolgálj! Isten nevét hiába fel ne vedd! Vagyis ne vedd semmibe. Ez a világteremtő Isten Jézus Krisztusban eljött közénk. Olyan volt, mint miközülünk egy, kivéve a bűnt.
Jézus azért jött, hogy odahajoljon a nyomorultakhoz, hogy felemelje őket. Hogy az elveszetett, elesettet megtalálja. Egy nap Samária Sikár nevű városa mellett ül le, kezd el beszélgetni egy asszonnyal a déli hőségben. Én vagyok a Messiás – mondja ki Jézus azzal, hogy azt mondja: Én vagyok az, aki veled beszélek. A bibliai időkben minden névnek jelentése volt. Krisztus azt jelenti héberül, hogy Messiás, ami Felkentet jelent. A Heidelbergi KT 31. kérdés - feletében így olvassuk: Miért neveztetik Krisztusnak, azaz Felkentnek? Felelet: Azért, mert őt az Atya rendelte, és Szentlélekkel felkente a mi legfőbb prófétánkká és tanítónkká, ki nekünk a mi váltságunk felől az Istennek titkos tanácsát és akaratát tökéletesen kijelentette, és a mi egyetlenegy főpapunkká, ki az ő testének egyszeri áldozatával minket megváltott és érettünk az Atya előtt könyörgésével szüntelenül közbenjár, és örökkévaló királyunkká, aki minket Igéjével és Szentlelkével kormányoz és a nekünk szerzett váltságban oltalmaz és megtart.
Számodra is Ő a Messiás?

A nap gondolata:

A napfény a növénynek feladatot, erőt ad. Lehetőségeket nyújt s kitölti azt. Életre hív, célokat tűz ki, hozzá segít. Mindezzel szemben semmit sem kíván, csak ezt: élj velem. – Jézusnak is ez ez egy az összes követelése: ÉLJ VELEM!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése