Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 21., szombat

2019-09-21

Ajándékozó Isten

Előtted van Egyiptom országa. Az ország legjobb részén telepítsd le apádat és testvéreidet, telepedjenek le Gósen földjén! Ha pedig tudod, hogy vannak közöttük rátermett emberek, tedd azokat jószágaim felügyelőivé! (1Móz 47,6)
A fáraó, Egyiptom hatalmas ura rendelkezett a földdel, és joga volt hűséges kormányzójának, Józsefnek apját és testvéreit a legjobb földdel megajándékozni.
Örömüzenet, hogy nekünk is olyan királyunk, Urunk van, aki minden jóval meg tud áldani bennünket. Kedvességet találtunk szemei előtt és hatalma is van hozzá, hogy a legjobbat adja nekünk. Aki az ő tulajdon Fiának nem kedvezett, hanem őt mindnyájunkért odaadta, mi módon ne ajándékozna vele együtt mindent minékünk? (Rm 5,32)
Nagyszerű volt, amikor én is megismerhettem az én ajándékozó Istenemet. Ő még apróbb kívánságainkat is teljesíti. Kipróbáltam, és úgy volt. Vasárnap délután volt és nagyon szerettem volna egy kis süteményt enni. A feleségemet nem akartam terhelni, hogy fogjon hozzá valamit készíteni, a faluban pedig nem volt cukrászda, ahol vehettem volna süteményt. Nemsokára a szomszédunk hozott át egy tányér finomabbnál finomabb süteményt. Születésnapot tartottak, és a nagyik annyi süteményt készítettek, hogy jutott belőle nekünk is. Mennyire örültünk neki, pedig „csak" egy sóhaj volt, hogy de jó lenne… Vagy amikor teológus koromban egy házaspár megajándékozott egy „ünneplős" kabáttal, amiben mehettem szolgálni a gyülekezetekbe. És még hányszor ajándékozott meg Isten embereken keresztül, cipővel, ruhával, élelemmel. Hányszor kaptam Tőle pénzt is másokon keresztül, éppen amikor szükségem volt rá. Emberek ezt nem tudhatták, de Ő igen, és számon tartotta.
Bátorodjon hát szívűnk, és tárjuk elé kívánságainkat. Ő a legjobb részt akarja nekünk adni. Kérjük bizalommal! (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

A hit nem azt jelenti, hogy Isten képes megtenni valamit. A hit még csak nem is egy esetleges remény arra, hogy Isten majd teljesíti, amit kérünk Tőle. Hinni annyit tesz, hogy jó előre hálát adunk Istennek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése