Keresés ebben a blogban

2019. december 3., kedd

2019-12-02

Bűnbánat 1.

A mi atyáink Istene feltámasztotta Jézust, akit ti fára függesztve kivégeztetek. Isten őt, mint fejedelmet és szabadítót emelte a jobbjára, hogy megtérést és bűnbocsánatot adjon Izráelnek. (ApCsel 5:30-31)
Mindenkinek van valamilyen bánata. A bánat fájdalommal jár. De van-e bűnbánatod? Fáj-e a bűnöd? Vagy csak a következménye, szégyene, hogy kiderült, kitudódott, vagy anyagi veszteség, betegség ért miatta? Volt-e már igazi bűnbánatod? Tudtál-e keservesen sírni a bűneid miatt, mint Péter nagycsütörtökön, a főpap udvarán? Az őszinte, töredelmes bűnbánat az első lépcső a megújulás felé. József csak akkor ismertette meg magát testvéreivel, amikor kimondták: Vétkeztünk! És nevük ott van a mennyei Jeruzsálem 12 kapuján. És a kapukon felírott nevek, amelyek az Izráel fiai tizenkét törzsének nevei. (Jel 21,12)
Dávid akkor menekült meg a haláltól és a kárhozattól, amikor Nátán próféta beszédére kimondta: Vétkeztem az Úr ellen! És akkor született a világ egyik legszebb bűnbánati imája az 51. zsoltár: Könyörülj rajtam én Istenem a te kegyelmességed szerint; irgalmasságodnak sokasága szerint töröld el az én bűneimet! Egészen moss ki engemet az én álnokságomból, és az én vétkeimből tisztíts ki engemet. (2-3. v.)
A tékozló fiú akkor indult el hazafelé és lett igazán fiúvá, amikor kimondta: Vétkeztem! Lényegében véve a reformáció is egy szerzetes tanár, Luther Márton bűnbánatával kezdődött és világraszóló ébredés követte. Csak akkor jöhet a bűnbocsánat, ha van őszinte töredelmes bűnbánat! (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Az internet életünk szerves része lett. Sok jó dolog van rajta, de legalább annyi halálos veszélyt is hordoz. Éppen ezért keresztyénként a mi felelősségünk, hogy megvédjük magunkat az internethasználat veszélyeitől. Ezért a mai üzenet számodra ez: Vigyázz, mit nézel!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése