Keresés ebben a blogban

2020. február 3., hétfő

2020-02-03

Folyamatosan Jézussal 1.

Mindaz, aki bűnt cselekszik, gonoszságot is elkövet, mert a bűn gonoszság. És tudjátok, hogy ő azért jelent meg, hogy elvegye a bűneinket, és benne nincsen bűn. Mindaz, aki benne marad, nem vétkezik, és mindaz, aki vétkezik, nem látta és nem ismerte őt. (1Jn 3,4-6)
Ha megkérdezzük az utca emberét, hogy bűnösnek érzi-e magát, van-e bűne, többnyire azt a választ kapjuk: nem vagyok bűnös ember. Nem öltem meg senkit, nem csaltam, nem loptam, a családi életem rendezett. Alapjában véve jó ember vagyok. – Ez így nem igaz, mert minden ember bűnös, mert minden ember vétkezett, aki Istent nem ismeri.
Igénkből két szót emelek ki, ami közelebb visz ennek az Igének megértéséhez. A cselekedni és vétkezni igék itt a görög nyelvben folyamatos jelenben szerepelnek, ami folyamatos cselekvést fejez ki. Lehet folyamatosan nem vétkezni és folyamatosan vétkezni. Lehet folyamatosan Őbenne, Jézus Krisztusban maradni.
Vannak, akik csak egyszeri alkalommal akarnak Vele találkozni. Ilyen a karácsonyi „Jézuskázás", amikor az ember találkozik a Megváltóval a templomban, de otthagyja Őt és olyan egyedül megy haza, mint ahogy az istentiszteletre érkezett.
Nálad már folyamatosan ott él Jézus Krisztus? (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Jézus nemcsak azért született, hogy láthassuk: milyeneknek kellene lennünk, hanem, hogy segítsen rajtunk, tehetetleneken.  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése