Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 10., szombat

2016-09-10

 Jézus követése

Mikor pedig Galilea tengere mellett járt, látá Simont és Andrást, annak testvérét, amint a tengerbe hálót vetének; mert halászok valának. És monda nékik Jézus: Kövessetek engem, és én azt mívelem, hogy embereket halásszatok. (Mk 1,16-17)
Monda néki Jézus: Ha akarom, hogy ő megmaradjon, amíg eljövök, mi közöd hozzá? Te kövess engem! (Jn 21,22)
Az Úr Jézus Simon Péterhez intézett első és utolsó szava is ez volt: Kövess engem! Ezt mondta neki, amikor a genezáreti tó partjáról először hívta, s akkor is, amikor mennybemenetele előtt még egyszer megjelenik néki ugyancsak a genezáreti tó partján, amikor háromszor egymásután megkérdezte: Simon, Jónának fia, szeretsz-e engem? Először és utoljára is ez volt a legfontosabb mondanivalója: Te kövess engem!
Az Úr Jézusnak ma is ez a legelső és a legutolsó mondanivalója hozzám és hozzád: Te kövess engem! Miért? Azért, mert a boldog élet, mert az örökélet titka Jézus követése. Jézus pedig boldoggá akar tenni és Ő örökéletet akar adni. Azért mondta: „Az pedig az örök élet, hogy megismerjenek téged, az egyedül igaz Istent, és akit elküldtél, a Jézus Krisztust." (Jn 17,2)
Megismerni őt pedig nem lehet másként, csak ha követjük. Mint ahogyan az embereket lakva ismerjük meg, Őt is csak az tudja igazán megismerni, aki Vele jár.
A keresztyénség titka és lényege tehát Krisztus követésében van. Ha valaki keresztyén akar lenni, nem kell mást tennie, mint Jézust követnie.
Te már Jézuskövető vagy, Vele jársz életed minden helyzetében? (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

A kereszténység ízét maguk a keresztények adják meg azáltal, ahogy élik azt. (Ecsedi Aladár)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése