Keresés ebben a blogban

2019. április 12., péntek

2019-04-09

Békességben éljetek

Ha lehetséges, amennyire rajtatok áll, minden emberrel békességesen éljetek. (Rm 12,18)
Luther Márton gyakran mesélt arról a két kecskéről, amely egy mély víz fölött átívelő keskeny hídon találkozott egymással. Nem tudtak visszafordulni, ezért dulakodni kezdtek. Rövid idő múlva, egyikük lehasalt, és engedte, hogy a másik átmenjen a hátán, és többé nem veszekedtek. Tanulságul ezt mondta Luther: Légy nyugodt, ha a béke érdekében valaki rád lép, mert ezzel nem okozott kárt a lelkiismeretedben.
Ha belőlünk nem árad a békesség ebben az országban: munkahelyen, iskolában, utcán, buszon vagy a templomban, akik így köszönünk „Áldás, békesség!", akkor kiken keresztül?
Lehet, hogy úgy érzed, hogy erre nem vagy alkalmas! Jézus azt mondja neked, hogy én képessé teszlek a békéltetés szolgálatára. A te békességed véges. Az enyém végtelen. A te békéd feltételekhez, körülményekhez, hangulatokhoz kötött. Az enyém feltételek nélküli, állandó. Gyere hát ide hozzám, add nekem minden belső békétlenségedet, és engedd, hogy én megtöltsem az én békémmel, amelyet a kereszten szereztem meg neked! (Prókai Árpád)

A nap gondolata:

Arra hívott Isten, hogy hozzá, Krisztus keresztjéhez vonzd az embereket. Amíg ezt teszed, békességed lesz. Lesznek ugyan küzdelmeid, azonban Isten szeretete, az ő minden értelmet meghaladó békessége járhat át, hiszen a helyeden vagy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése